2012. december 4., kedd

Állótükör

Ez az álló , billenthető tükör igazi kihívás volt számomra.


Festett állótükör kovácsoltvas lábakkal

Bútort szoktam tervezni, viszonylag gyakran, de kovácsoltvas tartót nem igazán.
Azt a feladatot kaptam, hogy egy tükröt tervezzek.
Azzal nem is volt gond papiron, mert rajzolni bármit lehet...
Aztán amikor elvittem a kis rajzomat a kovácsunkhoz, akkor kiderült, hogy nekem kell  nagyban is lerajzolni, hogyan hajlítsa az íveket, és mekkorára, hova, mit..
Mivel nem kovácsolok, és nem ismertem a korlátokat, lehetőségeket vas ügyileg,
nem is volt olyan egyszerű...
Tudtam ,hogy a tükörnek is komoly súlya van, pontosan kell billennie, nem dőlhet fel..
Vagyis ott volt egy csomószempont, amit figyelembe kellett venni a lábaknál..
És sok-sok szívet is szerettem volna benne  látni..
Ilyen lett a végeredmény:


Ami a legfontosabb:  működik... :-)
Így szemből nekem kicsit "csámpás" a lába, de adott volt a hely ,  oldal irányba azért nincs plusz kitámasztás.
Az első darab mindig azért jó, mert látván  már tudjuk a "legközelebb így , vagy úgy" gondolatát..


"A művészet tükör (...)! Kissé persze másít, torzít, szépít, alakoskodik, igazít; felemel, letaszít. Ez azért van, mert nem irántad alázatos, hanem tárgya iránt. Épp ezért nem is téged szolgál."


2 megjegyzés: